Personeelszaken

Personeelszaken op orde

Als werkgever moet je aan veel zaken denken. Veel bedrijven zien personeelszaken als iets wat erbij komt, maar het is voor het voortbestaan van je bedrijf van essentieel belang dat je personeelszaken op orde zijn. Contracten, arbeidsvoorwaarden, arbeidsongeschiktheid, personeelsdossiers, maar ook ontwikkelplannen en risico-inventarisatieplannen (RI&E) zijn onderwerpen waar in de bedrijfsvoering over nagedacht moet zijn. Om je hierbij te helpen zijn allerlei handige downloads, dossiers en online tools beschikbaar. Zo heb jij weer meer tijd om te doen wat je voldoening geeft!

In onderstaand aanbod vind je antwoorden op vragen als:

  • Wat staat er in de cao en hoe kan ik dit toepassen?
  • Hoe kom ik aan een voorbeeld van een arbeidsovereenkomst?
  • Hoe bepaal ik hoeveel salaris een medewerker minimaal moet krijgen?
  • Hoeveel tijdelijke contracten mag ik een medewerker aanbieden?
  • Hoe ga ik om met ziekteverzuim en re-integratie?
  • Welke arbeidsvoorwaarden gelden voor BBL’ers?